Powered By Blogger

24 Ağustos 2017 Perşembe

Facebook: Vaktimi çalan site...

     Facebook, pek fazla vakit geçirdiğim bir sosyal ağ değildi. Ama eskiden. Şimdi en çok vakit geçirdiğim site diyebilirim. Bu nasıl oldu peki? Herkes gibi bende boş vaktim olunca ilk iş internete girerim. Eğer dışardaysam bir şöyle girer çıkarım. Ama evdeysem geniş geniş bakarım. Videoları izlerim. Video olarak Youtuberlara bakarım önce. Sonra en çok da Facebook’ta vaktim geçer. Beğendiğim bir videoyu açıyorum. O video bitince o videonun altında diğer videolar çıkıyor. Siyaset videosu açtıysan siyasetle ilgili başka bir video geliyor. “Onu izleyeyim, bunu da izleyeyim” derken dakikalar geçiyor. Tabi telefondan izledim. Hiç bilgisayardan açıp denemedim. Videoları kısa olduğu için, telefondan da bakması sorun olmuyor.

Facebook

ARKADAŞLARDAN HABERDAR OLMA ŞANSI VERİYOR
     Facebook üzerinden yoğun bir şekilde video izliyorum anlayacağınız. Ama bunun dışında normal paylaşımlar için fazla vakit harcamıyorum tabi. Beğenip beğenip geçiyorum. Güzel bir yanı da şu: Ortaokuldan, liseden, üniversiteden, askerden falan arkadaşlarının ne alemde olduğunu görüyorsun. Tabi hepsi böyle paylaşımcı bir kişiliğe sahip değil. Paylaşımcı bir kişiliğe sahip değil demişken. Bakın aklıma ne geldi. Çok yakın arkadaşlarımdan birinin hiç böyle sosyal paylaşım siteleriyle ilgisi yoktu. İlgisinin olacağı da hiç aklıma gelmezdi. Şimdi ne olduysa oldu, her fırsatta paylaşım yapıyor artık. Ne oldu da böyle paylaşım yapar oldu? Daha önce böyle şeylere boş işler gözüyle bakan biri.
KISA SÜRELİ VİDEO OLSUN, TAŞTAN OLSUN
     Videoların kısa olması güzel. Artık hepimiz her şey olup bitsin istiyoruz bir anda. O yüzden uzun süreli videolara tahammülümüz yok hiç birimizin. Hemen hap gibi almak istiyoruz videoda ne anlatılmak isteniyorsa. O yüzden kısa videolar bana hitap ediyor. Gerçi arada uzun süreli videolar oluyor. Onlara da birkaç dakika bakıyorum. Eğer beğendiysem izlemeye devam ediyorum. Yoksa hemen geçiyorum diğer bir videoya. Sosyal medyada çektiği fotoğrafları paylaşmak isteyenlerin tercihi genelde İnstagram oluyor. Burada ise daha çok sözler, kendilerine paylaşımlarda yer buluyor. Facebook, bu ilgili videolar özelliği ile zamanımın çoğunu çalacak gibi duruyor.
     

18 yorum:

  1. O video özelliğini bende seviyorum, ama dediğiniz gibi, hiç farkına varmadan geçiyor vakit sosyal medyayla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zamana dikkat etmemiz lazım galiba :) Yorum için teşekkürler.

      Sil
  2. Ben de kullanıyorum ama aslına bakılırsa kendimi rahatsız hissediyorum face de dolaşırken; özellikle bir sürü gök görmediklerin paylaşımlarını gördükçe. Diğer konularda iletişim açısından önemli bir ağ. Mümkün olduğunca kısa takılmaya çalışıyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Facebook'u video izlemek için kullanıyorum diyebilirim :) Yorum için teşekkürler.

      Sil
  3. Facebook değil de WhatsApp falan çok vaktimi alıyor benim de..Sürekli muhabbetler yazışmalar bir yerden sonra sıkıyor ve zamanıboşa harcatıyor cidden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. WhatsApp gruplarına çok özeniyorum ama öyle bir grubum olmadı maalesef. Yorum için teşekkürler.

      Sil
  4. Sosyal medyaya girdikçe kayboluyor insan.Bir de bakıyorsun ki zaman akıp gitmiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fazla kaptırmamak lazım aslında. Sınırları belirlemek lazım sosyal medya kullanımında da. Ama onu nasıl yapacağız orası muamma işte :) Yorum için teşekkürler.

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. O kısa feysbuk baya vaktimi çalıyor :) Yorum için teşekkürler.

      Sil
  6. Sosyal medyanın böyle bir sorunu var ne yazık ki, başta iyi gibi görünse de bir süre sonra insanın zamanının çoğunu boşa harcıyor. Fazla abartmamak gerek bence. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de :) Ama insan kendine engel olamıyor :) Yorum için teşekkürler.

      Sil
  7. Facebookun en güzel tarafı arkadaşlardan haberdar olabilmek bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de. Kim ne yapmış, ne etmiş bilgin oluyor. Yorum için teşekkürler.

      Sil
  8. 4 sene önce sadece 1 sene kullandım ve sonra Facebook'a uğramadım bile. Neden bilmiyorum. Orayı pek sevmedim. Yararlı bir yer olduğunu düşünmüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten yapılan araştırmalar gençlerin daha çok Twitter ve İnstagram'a yöneldiğini gösteriyor. Yani yalnız değilsin. Yorum için teşekkürler.

      Sil
  9. Kendinizi biraz daha faydalı bir platform olarak gördüğüm Linkedin'e ağırlık vermenizi tavsiye ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiye için teşekkürler kardeşim. Yorum için de ayrıca teşekkürler.

      Sil