Powered By Blogger

20 Ağustos 2017 Pazar

Tartışma kültürümüz...

     Tartışma kültürümüz diye bir kültürümüz yok zannediyorum. Daha çok tartıştığımızı zannediyoruz. Tartışmalarımızın çoğu ağız dalaşına ve sonunda da yumruklaşmaya varabiliyor. En çok da bu durumu siyasi tartışmalarda yaşıyoruz. Daha önce tanıdıklarla siyasi tartışmaya çok girerdim. Ama baktım ki karşımdakilerin çoğu tartışmayı bilmiyor. Senin söylediklerine doğru dürüst cevap veremeyince kişiliğinle ilgili şeyler söylemeye başlıyor. Sonuç olarak aranız bozuluyor. Benden bundan böyle yakınlarımla tartışmayacağım. Sadece tartışmayı bilenlerle tartışacağım. Özellikle bu siyasi konularda her akşam haber kanallarında tartışma programları var. Yaptığımız tartışmaların benzerlerini her akşam haber kanallarında yapıyorlar. En son biri programı terk etmişti. Bu tartışmayı bilmediğimize örnek olabilir. 
Tartışma kültürümüz
BIRAK, “SÖZÜMÜ KESMEYİN” MUHABBETİNİ
     Tartışma kültürümüz karşımızdakini anlamaya yönelik değil. Tek derdimiz kendimize göre doğru olanı karşımızdakine kabul ettirmek. Yani amaç üzüm yemek değil, bağcıyı dövmek. Böyle olunca da hiçbir tartışma kavgasız gürültüsüz olmuyor. Birde bu tartışmalarda, “Ben sizin lafınızı kesmedim. Lütfen saygılı olun” tarzı söylemlere kızıyorum. Ya bırak adam ne diyecekse desin. Sende ona hemen cevap ver. Bu sözü söyleyenler genelde ne cevap vereceğini bilemeyenler, köşeye sıkışmışlar oluyor. En son birde deve sidiği tartışması vardı. Sunucu bilmem ona on dakika ayırmış, yok buna on dakika ayırmış. Hiç sevmediğim bir tartışma tipi. O zaman tartışmanın bir heyecanı kalmıyor. Adam ne demişti onu unutuyorsun yahu. Bırak, karşılıklı tartışılsın.
Bu konu ile ilgili okunabilecek bir diğer yazı Lütfi Albayrak-Takvim 
“SEN ZATEN ŞÖYLESİN” DEYİP, CEVAP VEREMEMEK
     Tartışma dediğinde adrenalin olacak. Sesler yükselecek. Ama adama cevap veremediğinde hemen su koyvermeyeceksin. Adama şahsi saldırmayacaksın. “Sen zaten şucusun” demeyeceksin. Aynı dediğim bu duruma denk geldim. Yine haber kanallarından birinde. Yine bir tartışma programında. Hem de hiç beklemediğim bir konuktan. İsimlere falan girmeyeceğim şimdi. İşin özünü kaçırabiliriz. Karşısındaki konuşmacı çatır çatır konuştu. Baktı ki cevap veremiyor, “Sen zaten bucusun” deyip kestirip attı. Bakın o adam bile bu hale gelmişse, tartışmadan bir şey umamazsın. O tartışmalar sayesinde yanlış olarak gördüğüm bazı şeylerin hiç de yanlış olmadığını gördüm. Ama konuşmacılar yanlışlarını görseler bile bunu kabullenmiyorlardı. Çünkü ideolojilerinin yanlışlarını bile savunmak zorunda hissediyorlar kendilerini. Tartışma kültürümüz hiç olmazsa böyle programlar sayesinde biraz da olsa gelişti diye düşünüyorum. 

16 yorum:

  1. Kesinlikle haklısınız, tartışmak illa kavga etmek, kötü söz söylemek değildir. Bizde bu kavram genellikle hep olumsuz olarak sonuçlanıyor. Yeni yayınlarınız için bloğunuzu takibe aldım, kendi bloğuma da beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum için teşekkürler. En kısa sürede bloğunuzu ziyaret edeceğim :)

      Sil
  2. Ya televizyonda tartışma kanallarında profesör denilen adamların bile doğru düzgün tartışamadığını görünce ülkemizi düşünemiyorum, ne desek bilemiyorum =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Durum pek iç açıcı görünmüyor diyebiliriz herhalde 😀 Yorum için teşekkürler.

      Sil
  3. bizim buralarda tartışma yoktur kavga vardır, suçkkamk vardır hep kendini aklamaya çalışmak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hep menfaat uğruna işte. Yorum için teşekkürler.

      Sil
  4. Katılıyorum Cem. İnan sonlara doğru fena oluyorum, zira ters gelen bir şeyi bildirme durumun da yok, hırslandırıyorlar bizi de. Saygılı değiller birbirlerine karşı ve zaten asgari müşterek asla düşünülemiyor bu ahvalde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi düşüncelerini kabul ettirmek olsun da saygı falan hak getire. Yorum için teşekkürler.

      Sil
  5. Biz Türk Milleti olarak şu konuda üstümüze yoktur Din Tarih bunlari hepimiz bilir hatta ahkam bile keseriz.

    "Sen bilmiyorsun nerden bilecen okuyon mu ki "

    Benim en çok karsilastigim ve o denli nefret ettigim bir zihniyet. Tartismayi bilmeyen taassup zihneti olan mahluk insanlardan nefret ediyorum adeta.

    Siz hiç doktora gidip muayene olurken doktor teshis koyduktan sonra yok sen bilmiyon denir mi hayir ama gel gor ki...

    Tartışma kültürü bir medeniyettir.

    Çok güzel bir konuya deginmissin ellerin dert görmesin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kardeşim, ahkam keseriz. O konuda bilgimiz olmasa bile. Ama televizyonlarda koca koca okumuş adamlar bile tartışmayı bilmiyor. Yorum için teşekkürler.

      Sil
  6. Yazdıklarınıza canı gönülden katılıyorum. Bir de cevabını kendi bilip ama karşısındakini kişisel olarak bastırmaya çalışanlar var. Onları hiç anlamıyorum :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne olursa olsun haklı çıkma çabası diyebiliriz belki. Yorum için teşekkürler.

      Sil
  7. Daha geçen gün google + da cok güzel tartistim. Sahis cenneti kötüleyen hristiyanforma ait bir siir paylasmis. Hristiyanmisin kardes dedim müslümanım en alasindan elhamdülillah kilisede iki rekat namazda kildim. dedi. Perhizle lahana tursusunu karistirmissiniz o zaman dedim. İnatla aksini iddia etti. İmani tammış. Ve git gide laf dalasina girdi. En güzel kiliseleri cami yaparlarmis. Ama farkindaysaniz artk kilise değil cami olmuslar dedim. Uzadida uzadi. Bana hristiyanim dese eyvallah dicem. Ama müslümanim diyen birinin cenneti ala meyhanemi keranemi şiirini paylasmasini hazmedemedim. Ve ben normal tartisirken cevap veremeyince hakarete kadar gitmeye basladi. 😁 Cocukca geliyor tartismayi hakarete dayandirmak. Ve bence sadece lafin altinda ezilen beyne sahip olan kisilerin davranisi bu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O adam neyin savunduğunun farkındaymış mı? Belli ki senin o kadar anlatmana rağmen anlamadıysa farkında değilmiş. İçinden çıkamadıkları durum olduğunda hemen hakarete başvuruyorlar zaten. Yaşadığın olayı paylaştığın ve yorum için teşekkürler :)

      Sil
  8. O deve sidiği konusunda, Caner Taslaman üslubuyla bile beni kazanmıştı. Karşısındaki profesöre bir kere bele "sen" demedi ama Ebubekir Sifil mübarek ağzından "siz" kelimesini bile çıkarmadı. Kalkıp dövecekmiş gibi konuştu hiç hoşlanmadım. Caner Taslaman ne kadar kanıtlar gösterse de Ebubekir Sifil dediğiniz gibi bildiğinden şaşmadı. Derler ya bir cahille sohbet edildiğini gören insanlar orada 2 cahilin atışmasını izlerler. Konu bu kadar basit :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Caner Taslaman'ı sever ve takip ederim. Ebubekir Sifil'i daha o akşam ilk defa gördüm. Programın ilk dakikalarına baktım, tamamını izlemedim. Dediğin gibi davrandıysa hoş bir davranış değil. Hele Caner Taslaman'a hiç hoş olmamış. Bir kere bile başkasına kötü davrandığını görmedim. Yorum için teşekkürler.

      Sil